UPS, they did it again*


Преди време получих едно от онези майтапчийски писма по електронната поща – ставаше дума за бъзици с някои световноизвестни марки/фирми, между тях и UPS. Конкретно за тях,  шегата беше UPS, we did it again (Разбирай – загубихме пратката). Тъй като нямах опит с тях, възприех мейла точно така – като интересна игра на думи с препратка към песента на Бритни Спиърс. Сетих се за този мейл и по-специално майтапа за UPS днес, когато служителя на митница „Аерогара София“ отказа да освободи пратката с учебнииците ми за CFA изпита. Причината – в документите UPS и по-точно българския им партньор In time, бяха посочили двама получатели – освен мен и организацията за която работя. Аз бях посочил като адрес за доставка служебния си адрес, но според мен това НЕ Е ОСНОВАНИЕ куриерската фирма да включва второ лице като получател!!! Още повече – юридическо лице… За капак, американците бяха комбинирали служебния ми адрес с домашния ми телефон (ей богу, и това не мога да си обясня, как някой може да го направи) и нямах никакви аргументи срещу служителката на In Time, която твърдеше, че лично пред нея колегата бил звънял на посочения телефон няколко пъти, след като пратката пристигнала, за да пита дали е лична или фирмена. Щях да й повярвам, ако тя не беше казала, че колегата звънял (респективно пратката е пристигнала) на 6.12. А аз много добре знам от сайта на UPS и следенето на пратката, че на 6-и пратката напусна САЩ и пристигна в Кьолн, Германия, а в България пристигна едва на 7-и следобяд. 

Оказа се, че двете възможности са – или да дойде представител на втория получател и заедно да получим пратката (нещо абсурдно и абсолютно нереалистично от моя гледна точка) или да донеса служебна бележка от организацията в която работя, че пратката е лична и с молба до началника на митницата да поискам освобождаване на пратката от мен, в качеството ми на единствен получател. Така че, наложи се да се върна до центъра, да издействам от шефа да подпише служебната бележка (благодаря за което) и да се върна отново на летището. Противно на очакванията ми съответния митнически шеф разписа молбата ми без никакъв проблем. След това ми трябваше още около час и половина за пълното митническо оформяне на пратката. Добре, че си носех книгата на Райнхолд Меснер с мен и имах занимавка докато чаках (както и очаквах – книгата е много интересна). Единственото, което ми направи лошо впечатление в салона на митницата, е че няма един стол или пейка на който да седнат хората, чакащи да им бъдат оформени документите. Процедурата е такава, че след като служителя на гише приеме документите, той ги занася някъде, предполагам при супервайзора си, и тогава идва момента с чакането (в моя случай малко повече от един час, през което време стоях прав и четох книгата на Меснер).  В крайна сметка успях да си получа учебниците малко след 17 часа.

Равносметката – трябваше ми цял ден, за да си получа учебниците. Разходите – 15 лв. за попълване на митническата декларация в митническа агенция, 0.40 лв. за копиране на личната ми карта, 0 лв. мито, 59 лв. ДДС,  1 лв. такса за банков превод и 12 лв. на UPS/In Time за документа (цесия) който получих по куриер вчера и който ми трябваше за пред митницата. Общо 87.40 лв., без да броим няколкото билетчета за градски транспорт, които използвах за пътуванията до и от летището.

Повече за самите учебници, ще пиша след няколко дни, когато ще съм ги разгледам по-обстойно

* Упс, направиха го отново

Етикети: , , ,

3 Коментари to “UPS, they did it again*”

  1. Апостол Апостолов Says:

    Наблюдавам едно повсеместно разхайтване в типично нашенски стил. Защото безотговорността и нехайството са стил и начин на живот в съвременна България. Но виждам, че дори такива работари като американците и германците напълно се разхайтиха и на тях вече не може да се разчита.

    Имал съм подобни неприятности с пратки от Германия, но при мен беше още по- лошо- денят беше дъждовен и аз се намокрих като мишка и си окалях като свиня, обикаляйки митническите сгради.

  2. Освобождаване на пратката с учебници от митница – септември’2009 « Блогът на Боян Says:

    […] – септември’2009 By Боян Преди почти две години описах премеждията, които имах докато осовободя от митница пратката с […]

  3. Освобождаване на пратката с учебници от митница – септември’2009 « Блогът на Боян Says:

    […] – септември’2009 By Боян Преди почти две години описах премеждията, които имах докато осовободя от митница пратката с […]

Вашият коментар

