Да, да, ама не


От известно време се каня да напиша няколко реда относно адаптираните реклами на големите международни компании, които ни заливат ежедневно. Разбирам, че е съвсем естествено една голяма компания, която оперира на множество национални пазари, да има единна рекламна стратегия и съответно да използва едни и същи рекламни спотове, евентулно адаптирани за конкретния пазар и/или продукт. Съвсем естествено е, когато си похарчил голям рекламен бюджет и си получил качествен продукт, да го използваш максимално. Пример (положителен!) – Кока Кола и техните чудесни спотове (почти без изключение, според моето скромно мнение). Знам, че компанията тества кои клипове да пусне на конкретния пазар и за конкретната целева група. Знам защото преди години съм участвал в тяхно проучване. Спряха ме на улицата, увериха се че отговарям на целевата им група, поканиха ме и в продължение на около 20 минути гледах рекламни клипове на Кока Кола и отговарях на една камара въпроси. След известно време, част от клиповете, които гледах се завъртяха в рекламните блокове на телевизиите. Конкретния повод, т.е. капката която преля чашата, и ме подтикна да напиша тези редове е последната серия от реклами на Райфайзенбанк. Е, не може да има толкова скапана серия от реклами. Винаги съм си мислел, че в подобна голяма банка има някой, който поне малко от малко разбира от реклами и не би допуснал подобно безумие. Че са стари и с лошо качество – едно на ръка. Имам чувството, че гледам реклами на банката-майка от края на 80-те или началото на 90-те години… Че някои от тях са дразнещи, също мога да го преглътна – тази с кудкудякащата служителка или тази със срещата на двамата стари приятели, при което най-важното за споделяне се оказват новите условията, които банката на единия предлага. Ама да допуснат реклама, при която основния мотив е кимане нагоре-надолу с глава и слоган от типа „Ние винаги казаме да“, при това в страна където този знак с глава означава НЕ – е това вече ми идва много. Да, да, ама не… Не знам за вас, но аз направо се чувствам обиден като потребител и потенциален клиент на въпросната банка.

Етикети: ,

4 Коментари to “Да, да, ама не”

  1. В.Р. Says:

    Не знаех, че така те вълнуват рекламите! ;-)) А влияят ли на избора ти?Наистина по-тъпа реклама и аз не съм гледала в скоро време. Дори някои от рекламите за перилни препарата си по-добри.

  2. boyank Says:

    🙂 много неща ме вълнуват, както знаеш…
    Аз по принцип съм лоялен към марките които харесвам и трудно сменям предпочитанията си. Обаче, ако кажа че рекламите не ми влияят, сигурно ще излъжа. Опитвам се, но при целия рекламен поток който ни залива, мисля че това е невъзможно. В един момент, нещата започват да се случват подсъзнателно.

  3. longanlon Says:

    Е, поне не е като Макдоналдс, които в края на деведесетте рекламираха два продукта, наречени в пристъп на вдъхновение Хайдушки хамбургер и Хайдушки мини мак-чикън…

  4. Апостол Апостолов Says:

    Всичките им реклами са тъпи. Как може двама души, които не са се срещали от години, да започнат веднага разговор за банкови кредити?! Та това си е чиста проба идиотия.

    Ние, българите, не разбираме от много неща, но най- малко разбираме май от реклама. Говоря от личен опит, защото с тези неща си изкарвам хляба от 1984 година.

Вашият коментар

