Взех и изпита за второ ниво


С леко закъснение от една седмица, с радост искам да споделя че успешно съм взел изпита за второ ниво на CFA програмата. Резултатите излязоха на 18-и, а аз бях на планина. Все пак организирах нещата така, че да разбера какво е станало и имахме възможността да полеем резултата с бутилка Jameson на хижа Козя стена.
Поздрави на всички, които са видели заветното Pass и успех догодина, на тези които са видели Fail.

8 Коментари to “Взех и изпита за второ ниво”

  1. Станислав Стоянов Says:

    Честито! Изглежда, че много добре се справяш. Май още не си получавал „fail“ :). Аз сега започвам да си организирам нещата по записването, че смятам да се явявам на Level 1 през юни. Та за първи път ще ми е и се надявам като теб да видя “pass“ накрая :). Та, можеш ли да споделиш опит относно процедурите по записването. Имам в пред вид най-вече разплащане – с дебитна карта, която е в usd може ли да стане? А не може ли с wire transfer? Отделно трябва да споделя, че съм студент в последна година сега и незнам дали трябва да им пращам някакав специфичен документ на английски, за да им го докажа. Та драсни нещо като имаш време!

    Благодаря предварително и поздрави!

    СС

  2. Боян Says:

    Благодаря! Успех и на теб! За плащането – аз лично съм плащаш с кредитна карта и трите пъти (вече се регистрирах за юни догодина). От това което пише на сайта на CFA Institute става ясно че не приамат дебитни карти:
    „Avoid bank charges. Pay by credit card or money order instead of by check:
    •Accepted cards: Visa, MasterCard, American Express, Diners Club, and JCB
    •CFA Institute does not accept Discover, debit cards, or other cards, and does not invoice for payment “
    Тъй като вече платих, нямам възможност да проверя какви точно са опциите, различни от кредитна карта и каква е процедурата с тях. Бих те посъветвал да побързаш – процеса е стъпка по стъпка и когато стигнеш до плащането, ще видиш какви са опциите и каква точно е процедурата. Просто имаш малко време до 23 септември и ако се стигне до издаване на кредитна карта – няма да имаш време. Относно това че си студент последна година – мисля че не е необходимо да им изпращаш каквото и да било, но отново не мога да бъда на 100% сигурен – аз съм завършил отдавна.

  3. Karol Says:

    Congratulations buddy again and again and again! :o)))

  4. Стефан Says:

    Поздравления Бояне.Пожелявам ти като си ги почнал да ги вземеш всичките 3 нива от първия път.Аз сега се готвя за 1-во ниво юни месец и искам да те питам два въпроса ,който ме мъчат отдавна.Дали въпросите на изпита през юни месец са по-трудни от тези , които са налични в schweser-ските и cfa-йските материали за подготовка?Откъде чеприш въпроси за подготовката си?

  5. Боян Says:

    @ Стефан: Това е много субективно – за всеки е различно и естествено зависи в мног голяма степен от самата подготовка на кандидата, къде са му силните и слабите страни по принцип. Учебния материал обхваща много области и естествено не може всеки да разбира и да му се отдава по един и същ начин всичко (или поне много са малко тези, които го могат). Не бих желал да влизам в конкретни детайли, за да не нарушавам декларацията, която се подписва в началото на всеки изпит и освен всичко друго забранява разкриването на информация за изпита. Това което мога да ти кажа е, че щом си започнал отсега и ако положиш необходиимите усилия – мисля, че няма да имаш проблеми на изпита. Разглеждай внимателно примерите, решавай задачите след всяка глава и тези в Schweser материалите и мисля, че ще се чувставаш добре подготвен в деня на изпита.
    Също така – възползвай се от mock и sample изпитите, които са включени в регистрационната ти такса. Те ще ти дадат много добра представа, какво да очакваш и как то се съотнася като трудност към задачите в материалите на Schweser или учебниците на института. Прецени също така обаче, кога да ги използваш. Въпреки съветите на сайта на института, аз досега винаги съм ги правил в края на подготовката си, едва втората половина на май и не мисля да променям това за третото ниво 🙂
    Успех с ученето!

  6. Стефан Says:

    Благодаря ти за изчерпателния отговор.Аз започнах да се подготвям от август за изпита, защото не съм бакалавър по икономика ,а по компютърни науки, което малко усложнявя нещата,но все пак съм оптимиз за крайния резултат.Също искам да те попитам дали тази година ще има отпуснати стипендии от БСФАА за изпита юни 2010?

  7. Боян Says:

    Нямам информация за стипендиите – аз самият все още не съм член на Асоциацията, но така или иначе сигурно и не всички членове имат. Предполагам, че ще има, тъй като дефакто стипендиите се отпускат от CFA Institute, местните общества – в случая БСФАА, просто администрират процеса, вкл. предлагат одобрените за стипендии. Най-добре е да следиш сайта на Асоциацията. Аз самият също хвърлям по едно око от време на време и ще пиша, но едва ли ще видя веднага когато ги обявят, така че не разчитай 100% на блога ми.
    Между другото – хубаво е че си започнал рано, още повече си завършил неикономическа специалност (до колкото знам, много кандидати са така, не само ти :-)). Аз също вече съм започнал, защото така имам възможност по-добре да управлявам времето за учене и скоростта с която напредвам, а и мога да си позволя разпускане от вреем на време (напр. миналата година имах един период от около 3 седмици, когато изобщо не съм отварял, а и не беше само тогава…). Доколкото мога да преценя по написаното от други хора в различни форуми, много хора са склонни да „прегорят“ (или поне се страхуватда не стане така)и това да им създаде проблеми точни накрая преди изпита и на самия изпит. Така че имай предвид и това. Разбира се, ти най-добре се познаваш 🙂

  8. Стефан Says:

    Благодаря ти от сърце за бързия отговор и изчерпателната информация.

Вашият коментар

